.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونمایی از تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما در ساری
مدیر کل فرودگاه‌های مازندران گفت: در مرحله نخست در یک طرف باند فرودگاه تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما نصب شده است.

به گزارش شمال نیوز، سعدالله وطن خواه مدیر کل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به آماده سازی فضا و بستر برای استقرار تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما (آی ال اس ILS)) در فرودگاه ساری، گفت: هم اکنون مرحله نخست در یک طرف باند فرودگاه این سامانه نصب شده است.

 

وی افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاه‌های کشور صرف خرید این تجهیزات شده است و این تجهیزات می‌بایست در ۲ طرف باند فرودگاه نصب شود.

 

وطن خواه گفت: برای استقرار این تجهیزات به ۱۵ هکتار زمین نیاز بود که باند قسمت دشت ناز با مشکل زمین مواجه نبود و با حضور کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور این تجهیزات در آن نصب شده است.

 

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران افزود: برای خرید و تملک طرف دیگر با توجه به عدم همراهی و ممانعت اهالی در فروش زمین، با حکم دادستانی اراضی از آن‌ها خریداری شد و اقدامات برای آماده سازی زمین انجام شد.

 

وی این آماده سازی زمین را شامل تخریب برخی منازل، برداشتن چند لایه خاک، کوبیدن و مسطح کردن زمین اعلام کرد و گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور برای انجام این بخش از کار و آماده سازی زمین ۳۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

 

وطن خواه افزود: عمده‌ترین دلیل برای طولانی شدن زمان استقرار این تجهیزات به دلیل معارضات مردمی و عدم تمکین در فروختن زمین به فرودگاه بود که با حکم دادستانی این مشکل برطرف شد.

 

وی گفت: با توجه به آماده سازی فضا در آینده نزدیک با حضور کارشناسان ارتباطات فرودگاه این تجهیزات در طرف دیگر باند نیز نصب خواهد شد.

 

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران افزود: با نصب این سامانه مشکل لغو پرواز‌ها در شرایط نامساعد آب و هوایی رفع می‌شود.

 

فرودگاه دشت ناز ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی این استان است که از سال ۱۳۷۲ فعالیتش را آغاز کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.